skip to Main Content
Case Koopman Optiek

Case Koopman Optiek

Klant: Koopman Optiek
Industrie: Retail
Afgenomen diensten:

  • Maandelijks onderhoud kantooromgeving
  • Hosted telefonie
  • Remote support en monitoring van hard- en software
  • Werkplekbeheer en server beheer
  • Beheer Multivers boekhoudpakket
  • Beveiliging dmv Antivirus

Als één van de oudste optiekzaken in Nederland heeft Koopman Optiek veel verstand van brillen, maar in mindere mate van computers. Doordat de zaak steeds groter werd en er andere computersystemen kwamen werd het met de tijd onmogelijk om alles intern te onderhouden.

Dankzij de oplossing van Boyz in the Cloud worden alle computersystemen beheerd op afstand. Door een maandelijkse checkup is de omgeving veel stabieler. Zowel de hard- als software worden vanaf afstand gemonitord.

Samenwerking sinds 2008

Inmiddels werk Koopman optiek al sinds 2008 samen met Boyz in the Cloud. Zaakvoerder Bert Koopman: “Voor de samenwerking met Boyz in the Cloud hadden we iemand rondlopen die een beetje verstand had van computers en alles op dat gebied voor ons regelde. Maar we groeiden als zaak, kregen andere systemen en konden het toen intern niet meer aan. Toen kwamen we via-via bij Boyz in the Cloud terecht. Het klikte meteen met Marco.”

Schoenmaker blijf bij je leest

Twaalf jaar later is Koomen nog steeds zeer te spreken over de samenwerking. “We hebben al jaren een goede samenwerking en dat heeft vele interne processen voor ons vergemakkelijkt. We zijn zeer te spreken over hun servicebeleid. Ze zijn in principe altijd bereikbaar en reageren direct. Bij een storing zijn ze eerder op de hoogte dan wij, en zorgen ze ook dat het snel verholpen wordt. Daar zorgt Boyz in the Cloud voor, en dat doen ze snel. Wij kunnen het zelf wel proberen, maar zij lossen het zo op. Schoenmaker blijf bij je leest, weet je wel.”

“Ik hoef me er verder geen zorgen om te maken. Alle systemen zijn professioneel aan elkaar gekoppeld. Deze professionaliseringsslag stelde onze onderneming in staat flink te groeien en heeft vele klanten aangetrokken. Ondanks al die vooruitgang is het totale kostenplaatje lager dan voorheen, omdat alles nu veel efficiënter verloopt.”

Back To Top