skip to Main Content
Case Coronalab.eu: In Enkele Maanden Volledig Ingericht Voor Coronatests  

Case Coronalab.eu: In enkele maanden volledig ingericht voor coronatests  

Klant: Coronalab.eu
Industrie: Medisch/Zorg
Diensten:

  • Opzetten IT voor callcenter 
  • Ontwikkeling intelligente keuzemenu’s ten behoeve van dienstverlening en ontlasten werkdruk werknemers  
  • Ontwikkeling plannings- en uitslagensysteem 
  • Inrichten beveiligde e-mailoplossing ten behoeve van verzenden testuitslagen 
  • Implementatie boekingsmodule ten behoeve van online testafspraken maken  
  • In kaart brengen en optimaliseren processen ten behoeve van datastromen 
  • Levering en implementatie hardware ten behoeve van verbetering eerdergenoemde processen  
  • Ontwikkelen van een cloud applicatie op maat ten behoeve van het inplannen van testen, verwerken van uitslagen en beschikbaar maken van reiscertificaten.
Microbe & Lab is al ruim tien jaar een bekende speler op de markt van zelfafnamesystemen. Op basis van eigen onderzoek wordt gewerkt aan (betaalbare) producten, veelal zelftests. Deze zijn vooral gericht op SOA’s. Nu speelt de organisatie een grote rol bij coronatests en ontstond met spoed behoefte aan professionalisering van systeembeheer. 

Tijdens de coronaperiode is er met man en macht gewerkt aan de ontwikkeling van zelftests op infectieziekten die ons momenteel bezighouden. Dat is gelukt en er is een goedgekeurde zelftest op de markt gekomen, waarmee men kan testen of je corona gehad hebt. Deze tests worden aangeboden via coronalab.eu. Sinds het aanbieden van deze tests kwamen er steeds meer vragen binnen om ook te kunnen testen of iemand op het testmoment zelf corona heeft. Deze dienstverlening is ontwikkeld en sindsdien maakt het bedrijf een gigantische ontwikkeling door. Dit heeft de druk op de organisatie behoorlijk verhoogd en een aantal zaken hadden een professionaliseringslag nodig qua systeembeheer.    

Veel aanvragen

June van der Werf (CEO): “Er zijn in zeer korte tijd ontzettend veel aanvragen binnengekomen van bedrijven, zoals bedrijven in de media om te testen of iemand nú corona heeft. Daarnaast testen wij veel reizigers. Op onze eigen locatie zijn doorgaans zo’n tien artsen tests aan het uitvoeren en daarnaast wordt er ook nog voor ons getest op andere locaties. Klanten die getest zijn krijgen een certificaat, en zowel de methode als het certificaat zijn RIVM-proof.”  

 Keuzemenu op maat   

 “Voorheen was de organisatie eigenlijk een webshop”, vervolgt Van der Werf. “Nu we testen op eigen locatie ontvangen we zeer veel telefoonverkeer. Boyz in the Cloud heeft na een interne analyse voor ons de gehele structuur voor een callcenter ontwikkeld en ingericht. Daarnaast is er een keuzemenu op maat gemaakt om bellers optimaal van dienst te zijn en de druk op onze medewerkers te verlagen. Werkprocessen zijn veen eenvoudiger geworden. Dit heeft een zeer positief effect op zowel de doorlooptijd als de ervaring van de dienstverlening. Ik ben ervan overtuigd dat organisaties die veel telefoon ontvangen daar echt baat bij zouden hebben. Daarnaast werkt Boyz in the Cloud in opdracht van ons aan een veilig systeem voor zowel reserveringen als het rapporteren en verzenden van de testuitslagen.” Om alle processen zo optimaal mogelijk te laten verlopen leverde Boyz in the Cloud ook de benodigde hardware zoals laptops, barcode scanners, printers en mobiele telefoons. Daarnaast ontwikkelde Boyz in the Cloud ook een speciale applicatie om de testen in te plannen, de uitslagen te verwerken en de travel certificaten beschikbaar te maken.  

Kort op de bal  

Boyz in the Cloud heeft echt het verschil voor ons gemaakt door zeer kort op de bal te spelen en mee te denken over de professionalisering en efficiëntie van onze dienstverlening. En dat alles in een niet eerder vertoond kort tijdsbestek”, besluit Van der Werf. 

Back To Top