skip to Main Content
Interactieve Storytelling-pilot Tijdens De Vakantiebeurs

Interactieve storytelling-pilot tijdens de Vakantiebeurs

Jachthuren.nl gooit hoge ogen tijdens de Vakantiebeurs

Als ondernemer is een vakbeurs een mooie gelegenheid om een product of dienst onder de aandacht te brengen van de juiste doelgroep. Tegelijkertijd ligt er ook een grote uitdaging. Want hoe val je op tussen alle andere beursstands? En hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal beklijft?

Boyz in the Cloud weet met zijn recente ontwikkeling Pixplay de drempel tot interactieve storytelling te verlagen. Door opvallende vormgeving te combineren met RFID-technologie wordt de nieuwsgierigheid van klanten, bezoekers en ‘gewone’ passanten gewekt. En het mooiste van alles… het verhaal vertelt zichzelf.

Dico Verwaal, oprichter van Jachthuren.nl, kwam via een zakelijke netwerkvereniging in contact met Johan Jongeneel, mede-eigenaar van het IT Consultancybureau. Samen zijn zij een pilot gestart voor de Vakantiebeurs 2019. Met succes.

Over interactieve storytelling met Pixplay

Voor het jonge bedrijf Jachthuren.nl, gestart in de zomer van 2018, was de Vakantiebeurs het eerste échte optreden naar buiten toe. “Een belangrijk moment”, aldus Verwaal. “Wij moeten nog keihard werken aan het vergroten van onze naamsbekendheid, dus opvallen is ontzettend belangrijk. We willen graag bekend staan als dé verhuurder van luxe motorjachten in Nederland, zowel voor de nationale als internationale markt. Samen met Boyz in the Cloud hebben wij in aanloop naar de Vakantiebeurs een nieuwe website ontwikkeld waar bezoekers de boten kunnen bekijken en huren en tijdens de beurs hebben we het interactieve storytelling concept ingezet als blikvanger.”

De Pixplay-zuil is, compleet in lijn met de huisstijl en boodschap van Jachthuren.nl, op een prominente plek in de beursstand geplaatst. Middels de pay-off ‘Ervaar het water zonder vaarbewijs’ en de uitnodiging ‘Scan me’ werd de aandacht van de bezoeker getriggerd. Met de vier 3D-modeljachten, elk voorzien van een unieke RFID-tag, konden de bezoekers meer te weten komen over deze jachten. Zij kregen specifieke beelden en informatie te zien bij het betreffende 3D-modeljacht.

Interactieve storytelling met Pixplay

Blikvanger

Verwaal: “De Pixplay-zuil was de bekende blikvanger die je moet hebben om klanten aan te trekken. Het is een mooi concept wat zeer breed in te zetten is, ook voor andere toepassingen en branches. En misschien wel het belangrijkste… de reacties waren ontzettend leuk! Zowel vanuit persoonlijk als vanuit zakelijk oogpunt: “Oh, nu zie ik het! Het beeld verandert”, “Ik wil dit ook proberen” en “Dat is gaaf dat wil ik ook voor mijn bedrijf!” waren enkele reacties.”

Na de goede ervaringen op de Vakantiebeurs is Verwaal ook van plan Pixplay op kantoor in te zetten voor de sales: “Ik denk zelfs aan uitbreiding met vaarroutes in Nederland en het buitenland die tevoorschijn komen. Het moge duidelijk zijn, ik ben enthousiast. En zou dit zeker aan diverse relaties aanraden”

 

BOYZ IN THE CLOUD Daalmeerstraat 24
2131HC Hoofddorp
Heeft u een vraag of een opmerking?
Laat het ons weten...
Verzenden
Back To Top